Patlıcan Pizza

Karatay ile sağlıklı yaşamımın 6. gününde istikrarlı bir şekilde devam ediyorum. Bazen bütün bir ekmeği bütün bütün yiyesim geliyor ama 1 saniyeliğine falan. Gurmelik merakımdan değişik ve ekstra sağlıklı yemekler arayışımdan kalan müthiş bir tarif var elimde. Aynen başlıktaki gibi: Patlıcan Pizza.


Elimdeki tek fotoğraf bu. Peynirler erimeden önce çekmiştim. 

Bostan patlıcanını tercih edin, ya soymuyorum ya da pijama gibi soyuyorum. 

Kullandığım peynirler: Mozarella, parmesan ve rende peyniri. Kaşar peyniri de olabilir. 

Üzerlerine küçük birer ikişer brokoli ve karnabahar koydum. Başka bir sefer zeytin koymuştum.

Öncelikle patlıcanları tuzlayıp iki kağıt havlu arasında bekletiyoruz. Yarım saat suyunu çekiyor. Bu sırada domates sosumuzu hazırlıyoruz. 2 kaşık zeytinyağına 3 diş doğranmış sarımsağı atıp altın rengini alıncaya kadar kavuruyoruz. Sonradan yaklaşık 300-400 gram domatesi içine atıyoruz. Annemler yazdan doğranmış domates hazırladığı için ben onu kullanıyorum. Sonra kuru kekik, kuru fesleğen ve biberiye atıyorum. Taze kara biber ile çok hafif tuz ile karıştırıyorum. Artık iyice kıvam alana kadar pişiyor. Kuru kekik yerine taze kullanırsanız çok daha güzel olur ama her zaman bulunmadığından ben de genellikle kuru tercih ediyorum.

bu arada suyu alınan Patlıcanların üzerlerini fırça yardımıyla üzerlerine hafifçe zeytinyağı sürüyorum. Tekrar üstlerine kuru kekik, kuru fesleğen ve karabiber gezdiriyorum. Yaklaşık yarım saat pişiyorlar. 

Sonrasında çıkarıp domates sosunu, onun üstüne peynirleri onun üstüne ekstra malzeme isterseniz onları koyuyorum. Peynirler eriyene kadar. Kırmızı pul biber ekliyorum. Sonrasında ise bilincimi kaybediyorum. Gözümü açtığımda bir kısmını yemiş oluyorum. Gerçekten mükemmel oluyor. Şiddetle tavsiye ediyorum. Pinterest mutfağı sağolsun. Tarifin orjinali ingilizce ve Kalyn's Kitchen adlı bir blog'da. Buyrun link:


Yorumlar

  1. So glad you enjoyed the Eggplant Pizzas. I went to Istanbul this year in May and really loved it there!

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar