Taze fasülyeye alternatif: Pesto soslu ve nohutlu fasülye salatası

Çevirisini kafama göre yaptım, kendi tarif defterime de başka yazmıştım. Annemin "kızım zeytinyağlı fasülye yapar mısın, bozulacak onlar" demesi üzerine fasülye ile yapılacak yemekler aradım. Tabii bizim aklımıza gelen fasülye ile yurt dışında iken aklımıza gelen fasülye bambaşka. Neden?

Buyrunuz efendim, green bean yazınca Google kardeşimiz bize neler veriyor:


Bizim marketlere nadiren rastlarım, gördüğümde hemen atlarım. Fakat bizim fasülyelerle, bunlar biraz farklı. Bu çeşit fasülye ile yapılan yemekleri, bizim taze fasülyeye uyarlamak çok zor. Bizde ki adı börülce fasülyesi bu arada.

Dünyada bizde bulunan taze fasülyeyi yiyen tek ülke biz olamayız diye düşündüm. Artık çeşitli tarım, bahçe, organik sitelerinden elde ettiğim bilgi bizim taze fasülyenin aslında Roma fasülyesi çıktığı ortaya, hatta Roma 2 Bush Bean olarak geçiyor.



Bu şekilde yemek tarifi aradığımda önüme sadece zeytinyağlı fasülye tarifleri çıktı ya da ben doğru düzgün aramayı beceremedim. Dünya üzerinde bu fasülyeden sadece bu mu yapılıyor yani düşünmeye başladım. Nihayet aradığım şeye ulaştım. Başlıkta olduğu gibi salata. 

Neden farklı tarif arayışına girdim peki? Çünkü daha önce dediğim gibi klasik sebze yemeklerinden baydım, hele zeytinyağlı fasülyeye yazık olacaktı, en azından bir kısmı hep bozuluyor.

İşte bu yüzden farklı bir şey yapayım dedim. 

Salatayı önce fasülyelere haşlayarak başlıyorum. Sitede 5-10 dk kaynatın diyor ama 5-10 dakikada kaynamıyor. Azıcık rengi dönene kadar 20 dk geçti en az.

Pesto sos için malzemelerin hepsini rondoya attım.

Son dakika karar verdiğim için evde tabii ki de haşlanmış nohut yoktu. O hale gelmesi için de en az 1 gece beklemesi gerek. Sonuç olarak konserve nohut aldım. Azıcık su gezdirdim.

Kokteyl domatesi olmadığından sebep düz Çanakkale domatesini doğrayıp koydum.


Her ne kadar iç açıcı bir resim olmasa da tadı çok güzel. Şiddetle tavsiye edilir. Yedikten sonra evde olunması tavsiye edilir. (Tuvalet açısından)

Foods for Long Life Blog'undan

Buyrun bu da linki : 



Yorumlar

Popüler Yayınlar